Nekaj statistike o prometni varnosti

V zadnjih tednih se je število smrtnih žrtev na naših cestah precej povečajo. To žal ni nenavaden pojav, že desetletja velja, da je pozimi na naših cestah zatišje, ki se poleti spremeni v manjši ali žal večji masaker. Če analiziramo trende smrtnih žrtev od leta 2007 do 2024 po tednih in jih uravnotežimo s številom vseh mrtvih tisto leto (leta 2007 jih je bilo 292, lansko leto pa 68), lahko ugotovimo kako relativno smrtonosen je vsak teden na naših cestah. Na spodnji sliki so s krogci prikazana vsakotedenska povprečja, s črtkano linijo pa za lažjo predstavo glajeno povprečje. Lepo je razviden poletni vrh.

 

Če tem dolgoletnim povprečjem dodamo podatke za letos, pa dobimo malce drugačen vpogled. Z modrimi polnimi krogi so označeni letošnje relativne(!) smrtnosti, s črtkano modro linijo pa je označeno glajeno povprečje. Res se zdi, da so naše ceste v zadnjih tednih (t.j., pozna pomlad in prva polovica poletja 2025) zelo smrtonosne, a hkrati vidimo, da je bil začetek leta podpovprečen, vsaj kar se smrtnosti tiče. Za primerjavo so v sivi barvi dodane še največja tedenska poslabšanja varnosti v letih 2007-2024. Vidimo sicer, da je nekaj tedenskih smrtnosti res visokih (so višje od prejšnjega maksimuma), vendar moramo vedeti, da so to relativne številke, saj se je smrtnost na naših cestah v skoraj 20 letih zmanjšala za približno 4×. 

 

 

Po eni strani je pohvalno, da kot družba postajamo občutljivejši tudi za prometne žrtve. Po drugi strani pa umanjka naslednji korak - širši družbeni premik od jadikovanja in zlivanja krivde na težko opisljivo slabo prometno kulturo, k širši angažiranosti glede varnosti prometa in gradnje ustreznejše infrastrukture. Slednje nekatere zahodne države počnejo nekaj desetletij. Morda se splača prevzeti dobre prakse.

 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Počasen zaton ljubljanskega potniškega prometa

Stroški prometa

Nočni avtobusi v Ljubljani