Blast from the Past

Nekateri ljudje imamo čudne hobije. Tudi sam sem med njimi, saj zbiram stare zemljevide. No, bolj v smislu: "stran pa ne bomo metali." Med nedavnim čiščenjem pa sem naletel na Kolesarsko karto Ljubljane. Izšla je verjetno nekje v drugi polovici osemdesetih let. 

Karta ponuja vpogled v takratno stanje kolesarske infrastrukture. Kupil sem jo zato, ker je bilo to v času, ko sem začel na veliko kolesariti, pa me je zanimalo, ali je (bila) Ljubljana res tako neprijazna do kolesarjev. Ob večini vpadnic so bile v 60ih in 70ih zgrajene kolesarske steze, kar je vidno tudi na zemljevidu. V oči pa padejo rdeče pobarvane ceste v središču mesta. Te so bile takrat prepovedane za kolesarje. Peš con (modre črte) je bilo prav tako malo.

V teh slabih štirih desetletjih je bilo precej napredka za pešce s številnimi peš conami in nekaj napredka za kolesarje (sedaj lahko kolesarimo po Slovenski in Aškrčevi, sicer po slednji le, če ste velik ljubitelj ritanja bicikla - očitno je Ljubljana kolesarsko še v analni fazi, bi rekel dr. Freud). 

Toda veliko je bilo narejenega tudi za avtomobile. Konec osemdesetih je bila izgrajena Zaloška cesta mimo Fužin. Kasneje so sledile vpadnice Barjanska in Štajerska ter Pot Rdečega križa. Dokončan je bil Fabianijev (notranji) obroč. Seveda ne moremo mimo južne in vzhodne ljubljanske obvoznice ter navezavo na gorenjsko, dolenjsko in štajersko avtocesto, vključno s pomožnimi cestami. Številne nove cestne povezave so Ljubljano tako naredile še bolj privlačno za avtomobile. 

 
Za nostalgike pa še seznam takratnih kolesarskih trgovin v Ljubljani.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Počasen zaton ljubljanskega potniškega prometa

Stroški prometa

Nočni avtobusi v Ljubljani